دانش یار مستشاران

 

زندگی در عصر اطلاعات

همه ی ما امروزه در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم. اینترنت در زندگی ما تغییرات گسترده ای را به وجود آورده است و این تغییرات برگشت ناپذیرند . به آرامی تمام خانه‌ها شهر ها و حتی روستا ها تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند . افراد تمایل پیدا کرده‌اند که قبوض ، و امور بانکی ، و بسیاری از خریدهای شان را به صورت آنلاین انجام دهند . افراد مختلف ، با دلایل گوناگونی از اینترنت استفاده می‌کنند . هر چه تعداد افراد بیشتری شروع به استفاده از اینترنت برای جستجوی انواع اطلاعات می‌کنند ، فرصت‌های بیشتری برای رشد تجارت الکترونیک فراهم می‌ شود . در این مقاله به بررسی تعدادی از مزایای تجارت الکترونیک نسبت به روش سنتی می پردازیم .

مستشاران

مزایای تجارت الکترونیک

اینترنت برای کسب و کارها ، بهره مندی از مزایای تجارت الکترونیک و همکاری را با سایر کسب و کارها را به ارمغان آورده است .
پیش از همه با این نکته اشاره کرد که در دنیای اینترنت دسترسی به بازار جهانی را برای انواع کسب و کارها محیا کرده است .
کسب و کارها به کمک اینترنت می‌توانند در کسری از ثانیه به میلیون‌ها مشتری دست یابند و خدمات یا محصول خود را ارایه دهند که این خود یکی دیگر از مزایای تجارت الکترونیک که به هیچ یک از روش‌های سنتی بازاریابی امکان پذیر نبود .
یکی از مزایای تجارت الکترونیک کاهش هزینه‌ هاست . به هیچ وجه نمی‌توان این مزیت را نادیده گرفت و ساده از آن گذشت کرد که هزینه بازاریابی در بازاری به وسعت دنیا ، از طریق تجارت الکترونیک در مقایسه با هزینه بازاریابی به روش‌های سنتی بسیار کمتر است و همین طور هزینه هر تراکنش آنلاین بسیار ارزان است .
از جمله مزایای تجارت الکترونیک می‌توان به دفاتری بدون کاغذ ، و فرآیندهای فیزیکی و هزینه بر اشاره کرد که برای صرفه جویی در منابع ، پلت فرم بسیار مناسبی است .
این نکات و نکات بسیارِ دیگر ، درک مناسب تری از مزایای تجارت الکترونیک برای بازاریابی خدمات و محصولات به صورت آنلاین ایجاد می‌کند .

مستشاران

تفاوت بازاریابی دیجیتالی و بازاریابی سنتی

با نگاهی دقیق به تجارت الکترونیک از منظر بازاریابی می‌توان گفت که تجارت الکترونیک توانسته محصولات و خدمات را به مشتریان نزدیک‌ تر کند . این حوزه به مشتریان امکان داده تا با مشاهده ، مطالعه ، و دانلود ، محصولات را به صورت آنلاین تجربه کنند . یکی دیگر از تفاوت‌های بازاریابی دیجیتالی با بازاریابی سنتی این است که بازاریابی دیجیتالی برای شرکت‌ها امکان معرفی محصولات بر طبق سلیقه مشتریان و خریدهای پیشین آنها محیا کرده است .
علیرغم اینکه بازاریابی سنتی امکان هدف قرار دادن بازارها را در طیف وسیع محیا می‌کند ، به لطف بازاریابی دیجیتالی و تجارت الکترونیک ، امکان هدف قرار دادنِ تخصصی ‌ترین بازارها با شخصی‌ ترین سلایق مشتریان و پیشنهادات ویژه برای این بازار نیز فراهم شده است . تجارت الکترونیک پیوسته در حال دگرگونی و تکامل است .
و این یک حقیقت است : ” تمام کسب و کارها ، کوچک یا بزرگ ، برای بقا چاره‌ای جز ورود به دنیای تجارت الکترونیک ندارند .”

نویسنده : تیم مستشاران